در مسیر لاغری و رسیدن به تناسب اندام گرفتن رژیم یکی از سختترین کارها برای افراد محسوب میشود؛ اما کاهش وزن و رسیدن به وزنی دلخواه به جز رژیم درمانی روشهای دیگری نیز دارد که با استفاده از آنها دیگر نیازی به رژیمهای سخت و برنامههای غذایی طاقت فرسا نخواهید داشت. در این مقاله به چندین راهکار موثر لاغری بدون رژیم اشاره خواهیم کرد که اگر از آنها بهطور کامل پیروی کنید میتوانید در زمان مناسب و به آسانی به اندامی دلخواه دست یابید.

گام اول: خوابکافی

شاید بیشتر افراد خواب را یکی از فاکتورهای موثر در کاهش وزن و لاغری ندانند؛ درحالی که خواب ناکافی و نامنظم بودن زمان خواب باعث برهم خوردن هورمونهای بدن شده و فرد تمایل بیشتری به خوردن غذا پیدا میکند. بنابراین به عنوان اولین قدم سعی کنید برنامهای منظم برای ساعات خواب خود تنظیم کنید تا بتوانید علاوه بر داشتن خوابی مناسب برای کاهش وزن نیز گام بردارید. از طرفی بیخوابی و کمخوابی از دلایل ایجاد استرس محسوب میشوند که خود استرس به تنهایی نیز باعث افزایش وزن و چاقی میشود و در شرایط روحی فرد نیز تاثیر مخربی میگذارد.

گام دوم: فعالیت و تحرک بدنی

فعالیت بدنی به این معنا نیست که حتما در یک باشگاه مجهز ثبت نام کرده و شب و روز به انجام تمرینات طاقت فرسا بپردازید.  برای داشتن تحرک بدنی میتوانید کارهای روزانهی بیشتری انجام دهید. قفسه کتابخانهتان را مرتب کنید، به خرید بروید، یپاده روی کنید و یا به انجام کارهای خانه بپردازید.

گام سوم: زمان صرف غذا

صرف غذا مطابق با برنامهای منظم نه تنها به کاهش وزن و لاغری کمک زیادی میکند؛ بلکه باعث سلامتی نیز میشود به مدت یک ماه یا چند هفته طبق برنامهای منظم و در ساعاتی مشخص در روز وعدههای غذایی خود را میل کنید و بعد معجزه آنرا در اندامتان مشاهده کنید.

گام چهارم: موز بخورید

موز یکی از میوههای محبوب است بسیاری از افراد بدون آنکه با خواص موز آشنایی داشته باشند از آن استفاده میکنند؛ درحالی که بهتر است ابتدا با فواید این میوه معجزهآسا آشنا شویم. موز سرشار از ویتامینهای د، ب و منیزیم است و همینطور چربی و کلسترول که باعث چاقی و افزایش وزن میشوند را ندارد. همچنین موز برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز گزینه بسیار مناسبی است و میتوان از آن بهجای مصرف شیرینیجات استفاده کرد؛ بنابراین اگر میخواهید در زمان کوتاه و به راحتی به تناسب اندام برسید؛ خوردن موز را فراموش نکنید.

گام آخر: نوشیدن آب به میزان کافی

نوشیدن مایعات و آب به میزان کافی باعث میشود تا کارکرد و عملکرد کلیه و سیستم ادراری بهبود یابد و همینطور سوخت و ساز بدن نیز افزایش یابد. همچنین آب در سلامتی و نشاط پوست از اهمیت بالایی برخوردار است و میتواند باعث جوانسازی، شفافیت و لطافت پوست شود. در طول روز میتوانید به مقادیر مختلف آب بنوشید؛ اما اگر روزانه هشت لیوان آب مصرف کنید پس از گذشت مدت زمانی کوتاه و سریع هم کاهش وزن خواهید داشت و هم احساس سلامتی و زیبایی بیشتری میکنید.