604920-weight_loss_men

چند راهکار مطمئن برای کاهش وزن

تناسب اندام یا لاغری یکی از موارد یا ستکه همه افراد میخواهند به آن دست پیدا کنند. بسیاری از فکر میکنند نمیتوانند لاغری و تناسب اندام برسند و آن را آرزویی دست نیافتنی میدانند؛ در حالی که هر چند کاهش وزن کاری سخت و زمانبر است اما با رعایت چندین نکته میتوان به نتایج چشمگیری رسید و ترس و اضطراب خود را از بین برد.

به خودمان استرس وارد نکنیم

همه افراد به ویژه خانمها گمان میکنند باید در مدت زمان کم به تناسب اندام برسند؛ بههمین دلیل دائما دچار اضطراب و استرس میشوند. بهعنوان اولین قدم برای لاغری و کاهش وزن، بهتر است پس از برنامهریزی و گرفتن مشاوره از یک کارشناس یا متخصص تغذیه، چند مدتی ترازو را کنار بگذارید؛ چرا که هر چه هر روز از ترازو استفاده کنید و به این فکر باشید چقدر وزن کمکردهاید؛ بیشتر دچار استرس میشوید و اضطراب اصلا در این مسیر به شما کمکی نخواهد کرد.

وعدههای غذایی را حذف نکنیم

بعضی از کسانی که تازه در ابتدای مسیر کاهش وزن و رسیدن به اندامی متعادل و مناسب هستند؛ برای اینکه زودتر به آنچه  که میخواهند برسند یکی از وعدههای غذایی خود را حذف میکنند؛ درحالی که این کار اشتباه است و معمولا خسارتهایی به سیستم ایمنی بدن وارد میکند که جبران آنها میتواند سخت باشد؛ بنابراین بهجای اینکه وعدههای غذایی خود را حذف کنید؛ برنامه غذاییتان تغییر دهید و از غذاهای کم کالری استفاده کنید.

از نوشیدنیهای کافئیندار استفاده کنیم

کافئین منبعی سرشار از آنتیاکسیدان است که باعث میشود سیستم ادراری بدن فعال شده و از تخریب سلولی نیز جلوگیری کند. استفاده از نوشیدنیهایی مانند قهوه، چای، چای سبز و دمنوشهای گیاهی مکملی بسیار خوبی برای کاهش وزن هستند؛ چرا که به بدن کمک میکنند تا بهتر چربیها را بسوزانند. به این ترتیب در برنامهلاغری خود این نوشیدنیها را فراموش نکنید.

حتما صبحانه بخوریم

شاید بسیاری از افرادی را دیدهاید که به ندرت صبحانه میخورند و زمانی از آنها درباره علت نخوردن صبحانه پرسیده میشود؛ رسیدن به تناسب اندام را یکی از دلایل آن عنوان میکنند. درحالی که صبحانه یکی از وعدههای غذایی مهم است که باعث میشود سطح قند خون متعادل نگهداشته شود و نخوردن آن نه تنها به کاهش وزن کمک نمیکند بلکه متابولیسم بدن را نیز به هم میزند.

ورزش را فراموش نکنیم

کمتر کسی هست که ورزش را در لاغری موثر نداند. ورزش همراه با رژیم غذایی مناسب میتواند در کاهش وزن معجزه کند. البته باید به این نکته توجه کرد در ورزش کردن نیز افراط نکنید. اگر بدنمان به ورزش عادت ندارد؛ باید مطابق با برنامهای مناسب و اما پیشرو تمرینات خود را آغاز کنید. برای اثرگذاری ورزش بهتر است از ورزشهایی مانند پیاده روی یا کوهنوری شروع کنید؛ چون که برای انجام آنها به تمرینات سخت و پرداخت هزینه زیاد نیازی نیست.

قندهای مصنوعی را فراموش کنیم

هر چند در این مقاله به فایده نوشیدنیهایی از قبیل قهوه و چای برای لاغری اشاره شده؛ اما استفاده قند و یا شکر در کنار آنها نه تنها به کاهش وزن کمکی نمیکند بلکه بالعکس باعث افزایش وزن نیز میشود. همچنین استفاده از قندهای مصنوعی باعث احتمال بروز بیماریهایی اعم از افزایش فشار خون، سکته قلبی و مغزی نیز میشود؛ بنابراین بهتر است توت خشک و خرما را جایگزین قند و شکر کنید.

نویسنده: ثریا مرادی

top-10-slimming-centres-kl-selangor

راهکارهایی برای کاهش وزن سریع

امروزه بیشتر افراد بهدنبال روش و تکنیکهایی برای رسیدن تناسب اندام و لاغری هستند؛ چرا که افزایش وزن و نداشتن اندامی مناسب، نه تنها باعث بروز بیماریهایی از قبیل چاقی، دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی و فشار خون میشود بلکه در اعتماد بهنفس افراد نیز تاثیر زیادی دارد؛ طوریکه تحقیقات نشان داده افرادی که از تناسب اندام برخوردارند معمولا در فرصتهای شغلی و شخصی بهتر عمل میکنند. از طرفی لاغری و تناسب اندام کاری آسان نیست بلکه به تلاش و رعایت نکات بسیاری نیاز دارد؛ چرا که به مرور زمان چربیهایی که در زیر پوست جمع شدهاند سفت شده و از بین بردن؛ اما با استفاده از چند روش میتوان سرعت رسیدن به تناسب اندام را بهبود بخشید.

تغییر رژیم غذایی مطابق برنامهای منظم

بسیاری از افراد به اشتباه براین باورند که نخوردن غذا و یا تنها ورزش کردن میتواند آنها را به تناسب اندام برساند؛ در حالی که رژیم غذایی یکی از پارامترهای مهم در کاهش وزن یا سایز است. اولین قدم برای رسیدن به اندام دلخواه و لاغری این است که برنامهای منظم برای رژیم غذایی خود درنظر بگیرید. در چیدمان برنامه غذایی باید کالری غذاها، وزن و سایز خودتان و شرایط فیزیکی بدن در نظر گرفته شوند که برای انجام این کار بهتر است از یک متخصص یا کارشناس تغذیه کمک بگیرید تا با بررسی شرایط راهکارها و برنامهای مناسب ارائه کند تا بتوانید در کمترین زمان به وزن دلخواه خود دست پیدا کنید.

نوشیدن آب

آب یکی از موادی است که نه تنها بدن همیشه به آن نیاز دارد بلکه برای لاغری و تناسب اندام نیز مناسب است؛ چرا که نوشیدن آب باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و هم کارکرد کلیهها را بهبود میبخشد؛ بنابراین نوشیدن آب از روشهای مکمل برای لاغری بهشمار میرود؛  در واقع با نوشیدن آب میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید هم لاغر شوید و هم سالم بمانید.

پیاده روی

اگر زمان یا  هزینه کافی برای رفتن به باشگاه و انجام تمرینات ورزشی را ندارین میتواند با پیادهروی به تناسب اندام دلخواهتان برسید. پیاده روی ورزشی ساده و بیهزینه است که آن را میتوانید در پارکهای محلهیتان نیز انجام دهید. از طرفی برای پیاده روی نیز باید برنامه مناسب داشته باشید؛ چون که پیاده روی بدون برنامه تاثیر زیادی در کاهش وزن شما نخواهد گذاشت. برای شروع کار دفتر یا کاغذی بردارید و مدت زمانی که هر روز به پیاده روی میروید را در آن یاداشت کرده و سپس روز بعد پنچ الی ده دقیقه به آن اضافه کنید تا هم بدنتان به پیاده روی عادت کند و هم با برنامه پیش بروید.

استفاده از میوهجات و سبزیجات

قندهایی که معمولا در میوهجات هستند طبیعی بوده و باعث بروز مشکلات چاقی و یا اضافه وزن نمیشوند؛ بلکه اگر در یک یا چند وعده غذایی بهجای غذاهای پرکالری از میوهجات استفاده کنید میتوانید در کمترین زمان ممکن به لاغری برسید. کرفس یکی از بهتری سبزیجاتی  است که برای سوزاندن چربیها و افزایش سوخت و ساز بدن مورد استفاده قرار میگیرد؛ چرا که این سبزیجات با قابلیت دفع و شکستن چربیهای اضافی باعث کاهش وزن میشود. البته کرفس باید مطابق با برنامه رژیم غذایی که گفته شد استفاده شود تا بتواند بهترین تاثیر را در متابولیسم بدن بگذارد.

نویسنده: ثریامرادی