چند راهکار مطمئن برای کاهش وزن

تناسب اندام یا لاغری یکی از موارد یا ستکه همه افراد میخواهند به آن دست پیدا کنند. بسیاری از فکر میکنند نمیتوانند لاغری و تناسب اندام برسند و آن را آرزویی دست نیافتنی میدانند؛ در حالی که هر چند کاهش وزن کاری سخت و زمانبر است اما با رعایت چندین نکته میتوان به نتایج چشمگیری رسید و ترس و اضطراب خود را از بین برد.

به خودمان استرس وارد نکنیم

همه افراد به ویژه خانمها گمان میکنند باید در مدت زمان کم به تناسب اندام برسند؛ بههمین دلیل دائما دچار اضطراب و استرس میشوند. بهعنوان اولین قدم برای لاغری و کاهش وزن، بهتر است پس از برنامهریزی و گرفتن مشاوره از یک کارشناس یا متخصص تغذیه، چند مدتی ترازو را کنار بگذارید؛ چرا که هر چه هر روز از ترازو استفاده کنید و به این فکر باشید چقدر وزن کمکردهاید؛ بیشتر دچار استرس میشوید و اضطراب اصلا در این مسیر به شما کمکی نخواهد کرد.

وعدههای غذایی را حذف نکنیم

بعضی از کسانی که تازه در ابتدای مسیر کاهش وزن و رسیدن به اندامی متعادل و مناسب هستند؛ برای اینکه زودتر به آنچه  که میخواهند برسند یکی از وعدههای غذایی خود را حذف میکنند؛ درحالی که این کار اشتباه است و معمولا خسارتهایی به سیستم ایمنی بدن وارد میکند که جبران آنها میتواند سخت باشد؛ بنابراین بهجای اینکه وعدههای غذایی خود را حذف کنید؛ برنامه غذاییتان تغییر دهید و از غذاهای کم کالری استفاده کنید.

از نوشیدنیهای کافئیندار استفاده کنیم

کافئین منبعی سرشار از آنتیاکسیدان است که باعث میشود سیستم ادراری بدن فعال شده و از تخریب سلولی نیز جلوگیری کند. استفاده از نوشیدنیهایی مانند قهوه، چای، چای سبز و دمنوشهای گیاهی مکملی بسیار خوبی برای کاهش وزن هستند؛ چرا که به بدن کمک میکنند تا بهتر چربیها را بسوزانند. به این ترتیب در برنامهلاغری خود این نوشیدنیها را فراموش نکنید.

حتما صبحانه بخوریم

شاید بسیاری از افرادی را دیدهاید که به ندرت صبحانه میخورند و زمانی از آنها درباره علت نخوردن صبحانه پرسیده میشود؛ رسیدن به تناسب اندام را یکی از دلایل آن عنوان میکنند. درحالی که صبحانه یکی از وعدههای غذایی مهم است که باعث میشود سطح قند خون متعادل نگهداشته شود و نخوردن آن نه تنها به کاهش وزن کمک نمیکند بلکه متابولیسم بدن را نیز به هم میزند.

ورزش را فراموش نکنیم

کمتر کسی هست که ورزش را در لاغری موثر نداند. ورزش همراه با رژیم غذایی مناسب میتواند در کاهش وزن معجزه کند. البته باید به این نکته توجه کرد در ورزش کردن نیز افراط نکنید. اگر بدنمان به ورزش عادت ندارد؛ باید مطابق با برنامهای مناسب و اما پیشرو تمرینات خود را آغاز کنید. برای اثرگذاری ورزش بهتر است از ورزشهایی مانند پیاده روی یا کوهنوری شروع کنید؛ چون که برای انجام آنها به تمرینات سخت و پرداخت هزینه زیاد نیازی نیست.

قندهای مصنوعی را فراموش کنیم

هر چند در این مقاله به فایده نوشیدنیهایی از قبیل قهوه و چای برای لاغری اشاره شده؛ اما استفاده قند و یا شکر در کنار آنها نه تنها به کاهش وزن کمکی نمیکند بلکه بالعکس باعث افزایش وزن نیز میشود. همچنین استفاده از قندهای مصنوعی باعث احتمال بروز بیماریهایی اعم از افزایش فشار خون، سکته قلبی و مغزی نیز میشود؛ بنابراین بهتر است توت خشک و خرما را جایگزین قند و شکر کنید.

نویسنده: ثریا مرادی

------------------------

مقالات مرتبط

ارسال نظر برای این مقاله