رژیم لاغری در دوران شیردهی و بایدها و نبایدهای آن

رژیم لاغری در دوران شیردهی و توجه به تناسب اندام و حفظ سلامتی در دوره های خاص زندگی باید به تناسب شرایط متفاوت صورت گیرد. برای مثال در دوران شیردهی، مادران بخشی از کالری دریافتی خود را صرف شیر دادن به نوزاد می کنند.

رژیم لاغری

اما اغلب مادران در دوران شیردهی، دارای اضافه وزن هستند. برای رفع این مشکل می توان نکات زیر را رعایت نمود :

کاهش مصرف مواد قندی :

کاهش مصرف موادی نظیر ژله، نوشابه، شیرینی و … . البته استفاده از بیسکوییت سبوس دار مشکلی ندارد، زیرا کالری آن بسیار ناچیز است.

مصرف مواد غذایی طبیعی و ارگانیک : مواد خوراکی نظیر سبزیجات، میوه ها و انواع مختلف مغزها می تواند برای بدن مفید باشد. اما در این میان مصرف گوشت کم چرب و لبنیات با درصد چربی پایین، نقش به سزایی در کاهش وزن مادران شیرده دارد.

رژیم لاغری

حذف چربی زیاد در رژیم لاغری :

همانطور که می دانید، انرژی جذب شده از غذاهای چرب، دو برابر انرژی شیرینی جات است. در نتیجه با کاهش میزان چربی موجود در غذا، می توان تا حد زیادی از افزایش وزن پیشگیری نمود.

مصرف کربوهیدرات :

برای تامین نیاز بدن به کربوهیدرات، از موادی نظیر نان، ماکارونی و سایر غلات استفاده کنید.

مصرف نوشابه در رژیم لاغری ممنوع :

نوشابه های گازدار، حدود ۴۰ گرم قند در خود گنجانده اند. مصرف این ماده می تواند باعث چاقی بیش از اندازه شود.

رژیم لاغری

نوشیدن مایعات :

مصرف مایعات به تعریق بدن و در نتیجه کاهش وزن کمک زیادی می کند، زیرا سوختن کالری در بدن نیاز به آب فراوان دارد.

ورزش کردن :

تحرک و ورزش، مهم ترین عامل در تناسب اندام محسوب می گردد. ورزش به سوختن کالری مازاد در بدن کمک می کند و حس سر زندگی و شادابی به انسان می بخشد. در نتیجه می توان با ورزش کردن، بدنی سالم تر داشت.

 

------------------------

مقالات مرتبط

ارسال نظر برای این مقاله