راهکارهایی برای کاهش وزن سریع


امروزه بیشتر افراد بهدنبال روش و تکنیکهایی برای رسیدن تناسب اندام و لاغری هستند؛ چرا که افزایش وزن و نداشتن اندامی مناسب، نه تنها باعث بروز بیماریهایی از قبیل چاقی، دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی و فشار خون میشود بلکه در اعتماد بهنفس افراد نیز تاثیر زیادی دارد؛ طوریکه تحقیقات نشان داده افرادی که از تناسب اندام برخوردارند معمولا در فرصتهای شغلی و شخصی بهتر عمل میکنند. از طرفی لاغری و تناسب اندام کاری آسان نیست بلکه به تلاش و رعایت نکات بسیاری نیاز دارد؛ چرا که به مرور زمان چربیهایی که در زیر پوست جمع شدهاند سفت شده و از بین بردن؛ اما با استفاده از چند روش میتوان سرعت رسیدن به تناسب اندام را بهبود بخشید.

تغییر رژیم غذایی مطابق برنامهای منظم

بسیاری از افراد به اشتباه براین باورند که نخوردن غذا و یا تنها ورزش کردن میتواند آنها را به تناسب اندام برساند؛ در حالی که رژیم غذایی یکی از پارامترهای مهم در کاهش وزن یا سایز است. اولین قدم برای رسیدن به اندام دلخواه و لاغری این است که برنامهای منظم برای رژیم غذایی خود درنظر بگیرید. در چیدمان برنامه غذایی باید کالری غذاها، وزن و سایز خودتان و شرایط فیزیکی بدن در نظر گرفته شوند که برای انجام این کار بهتر است از یک متخصص یا کارشناس تغذیه کمک بگیرید تا با بررسی شرایط راهکارها و برنامهای مناسب ارائه کند تا بتوانید در کمترین زمان به وزن دلخواه خود دست پیدا کنید.

نوشیدن آب

آب یکی از موادی است که نه تنها بدن همیشه به آن نیاز دارد بلکه برای لاغری و تناسب اندام نیز مناسب است؛ چرا که نوشیدن آب باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و هم کارکرد کلیهها را بهبود میبخشد؛ بنابراین نوشیدن آب از روشهای مکمل برای لاغری بهشمار میرود؛  در واقع با نوشیدن آب میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید هم لاغر شوید و هم سالم بمانید.

پیاده روی

اگر زمان یا  هزینه کافی برای رفتن به باشگاه و انجام تمرینات ورزشی را ندارین میتواند با پیادهروی به تناسب اندام دلخواهتان برسید. پیاده روی ورزشی ساده و بیهزینه است که آن را میتوانید در پارکهای محلهیتان نیز انجام دهید. از طرفی برای پیاده روی نیز باید برنامه مناسب داشته باشید؛ چون که پیاده روی بدون برنامه تاثیر زیادی در کاهش وزن شما نخواهد گذاشت. برای شروع کار دفتر یا کاغذی بردارید و مدت زمانی که هر روز به پیاده روی میروید را در آن یاداشت کرده و سپس روز بعد پنچ الی ده دقیقه به آن اضافه کنید تا هم بدنتان به پیاده روی عادت کند و هم با برنامه پیش بروید.

استفاده از میوهجات و سبزیجات

قندهایی که معمولا در میوهجات هستند طبیعی بوده و باعث بروز مشکلات چاقی و یا اضافه وزن نمیشوند؛ بلکه اگر در یک یا چند وعده غذایی بهجای غذاهای پرکالری از میوهجات استفاده کنید میتوانید در کمترین زمان ممکن به لاغری برسید. کرفس یکی از بهتری سبزیجاتی  است که برای سوزاندن چربیها و افزایش سوخت و ساز بدن مورد استفاده قرار میگیرد؛ چرا که این سبزیجات با قابلیت دفع و شکستن چربیهای اضافی باعث کاهش وزن میشود. البته کرفس باید مطابق با برنامه رژیم غذایی که گفته شد استفاده شود تا بتواند بهترین تاثیر را در متابولیسم بدن بگذارد.

نویسنده: ثریامرادی

دسته‌بندی نشدهکاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *